پردیس شهید مقصودی همدان (برادران )

ثبت نام در دوره ی آموزشی «تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی (کرامت)» با استفاده ازاستادان مجرب در حوزه ی تربیت اسلامی به صورت مجازی

دانشجویان ارجمند

سلام علیکم

     با احترام و آرزوی قبولی عبادات در ماه مبارک رمضان، نظر به اینکه یکی از مهمترین راهبردهای دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی می باشد؛ با توجه به اهمیت برگزاری با کیفیت دوره های آموزشی کوتاه مدت و نقش مؤثر آن در ارتقاء سطح آگاهی ها و مهارت های تربیتی دانشجومعلمان پردیس ها و مراکز تابعه دانشگاه، به اطلاع میرساند بر اساس تفاهم نامه مشترک میان دانشگاه فرهنگیان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با مرکز تربیت مربی مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادقعلیه السلام، دوره تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی (کرامت) را طبق شیوه نامه مجتمع امام صادق صادقعلیه السلام که به تصویب کمیته مشترک همکاری رسیده است، در سطح تمامی پردیس ها و مراکز آموزش عالی تابعه دانشگاه برگزار میگردد.

لازم است؛ ضمن مطالعه دقیق مفاد این شیوه نامه، نسبت به استفاده از تمامی فرصت و ظرفیت های موجود این دوره مفید و مؤثّر اقدام فرمایید.

الف) معرفی اجمالی دوره:

دوره آموزشی «تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی (کرامت)» با استفاده از اساتید مجرب در حوزه تربیت اسلامی به صورت مجازی برگزار خواهد گردید که برنامههای آن به پیوست ارسال میگردد.

  1. تمام فرایند دوره؛ شامل ثبت نام، ارائه محتوای آموزشی و برگزاری آزمون از طریق تارنما و صفحات مرکز تربیت مربی در فضای مجازی به نشانی karamatnama.ir خواهد بود.
  2. ارائه گواهینامه به دانشجومعلمان شرکت کننده در این طرح، منوط به موفقیت در گذراندن تمامی سرفصل های فوق می باشد.
  3. این دوره مخصوص تابستان سال 1397 می باشد و زمان شروع دوره آموزش مجازی برای علاقه مندان به این طرح از روز شنبه 16/4/97 آغاز و تا پایان شهریور 1397 تداوم خواهد داشت.
  4. دانشجو معلمان متقاضی می توانند از روز شنبه 16/4/97 با مراجعه به درگاه اینترنتی karamatnama.ir نسبت به مطالعه راهنما و ضوابط حضور در دوره و ثبت نام و شرکت در دوره آموزشی مجازی کرامت (1) اقدام نمایند.
  5. گواهینامه پایان دوره، دارای کد آموزشی معتبر از سوی دانشگاه فرهنگیان و کد ضمن خدمت از سوی وزارت آموزش و پرورش بوده و در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش دارای اعتبار می باشد. لذا دانشجو معلمان عزیز می توانند با ارائه ی گواهینامه مربوطه از مزایای آن برخوردار شوند.
  6. گواهینامه پایان دوره به صورت مشترک توسط دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت مربی مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادقعلیه السلام، صادر می شود.
  7. طی توافقات صورت گرفته و با توجه به مشارکت مالی توسط دانشگاه برای این دوره، دانشجومعلمانی که رتبه کشوری کنکور سراسری آن ها زیر 1000 باشد (طبق کارنامه سازمان سنجش)، از یارانه آموزشی برخوردار شده و لازم نیست هیچ گونه هزینه ای جهت شرکت در دوره و دریافت گواهی پایان دوره، پرداخت نمایند.

تبصره: با توجه به تسهیلات ارائه شده توسط مرکز تربیت مربی، سایر دانشجومعلمان با رتبه کشوری بالاتر از 1000 در کنکور سراسری، تخفیف 40درصدی در پرداخت مبلغ دوره، دریافت خواهند نمود.

  1. مراسم نمادین پایان دوره جهت تقدیر از افراد برگزیده، در صورت امکان، در مهرماه 1397 در تهران و با حضور مسئولین ذیربط برگزار خواهد شد.

ب) مزایای دوره:

  • در پایان دوره به دانشجو معلمانی که توانسته اند حداقل نمره 60 از 100 را کسب نمایند، گواهینامه معتبر از سوی دانشگاه فرهنگیان و مرکز تربیت مربی مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادق علیه السلام اعطا خواهد شد.
  • در متن گواهینامه، برای افرادی که نمره بالای 90 را کسب کرده باشند رتبه عالی؛ نمرات بالای 80، رتبه خیلی خوب؛ و نمرات بالای 60 رتبه خوب درج می گردد.
  • گواهی صادر شده در شایستگی های عمومی و حرفه ای معلمی اعتبار دارد.
  • به سه نفر برتر این دوره، کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اعطا خواهد شد.

 

ج) ملاحظات:

  • یارانه آموزش برای دانشجومعلمان، 40درصد مبلغ برگزاری دوره است؛ و برای رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری، یارانه آموزش به صورت 100درصدی خواهد بود.
  • محتوای درس ها به صورت آنلاین، آفلاین و چندرسانه ای( فیلم و صوت) می باشد.
  • نحوه برگزاری آزمون، به صورت مجازی از طریق سایت karamatnama.ir خواهد بود.

همکاری معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه با دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه و همکاری مدیران محترم استانی دانشگاه با دفاتر نهاد پردیس های استانی دانشگاه در راستای تحقق و اجرای مناسب این طرح آموزشی و فرهنگی مورد انتظار و تأکید است.

مسئولیت فراهم آوردن زمینه تحقق مناسب، حسن اجرای این دوره آموزشی و فرهنگی و پاسخگویی درمورد این شیوه نامه در سطح استان به عهده مدیریت امور پردیس های استانی دانشگاه بوده و مسئولیت هدایت و نظارت محتوایی در سطح کلان بعهده دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه می باشد.