پردیس شهید مقصودی همدان (برادران )

سوالات متداول

1) سئوال: طول دوره و سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان به چه صورتی است؟

پاسخ: حداکثر مدت مجاز تحصیل برای دوره کارشناسی ارشد دو سال(چهار نیمسال)و برای دوره کارشناسی پیوسته 4 سال (8 نیمسال) و برای دوره کارشناسی ناپیوسته 2 سال(چهار نیمسال)  تعیین شده است. (دانشگاه اختیار دارد در شرایط خاص و با تصویب شورای آموزشی دانشگاه، حداکثر یک نیمسال برای دوره­های کارشناسی ناپیوسته و حداکثر دو نیمسال برای دوره کارشناسی پیوسته، مدت مجاز تحصیل را افزایش دهد). چنانچه دانشجو در این مدت دانش­آموخته نشود از ادامه تحصیل محروم می­شود.

 

2)سئوال: شرایط و ضوابط کلی قبولی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

پاسخ: قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان از میان علاقمندان دختر و پسر دارای مدرک پیش دانشگاهی یا فارغ التحصیلان سال دوازدهم نظام آموزشی جاری صرفا از طریق آزمون سراسری و با اعلام نهایی سازمان سنجش بعد از پذیرفته شدن در مصاحبه اختصاصی و داشتن شرایط جسمی و سنی و دیگر شرایط و ضوابط اختصاصی وزارت آموزش و پرورش اعلام می­شوند.

 

3) سئوال: کلاس­های درس دانشگاه فرهنگیان چه روزهایی تشکیل می شود؟

پاسخ: کلاس­های دانشجویان دوره­های کارشناسی پیوسته در تمام یا بخشی از  ساعات کار آموزشی پردیس در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته و  کلاس­های دانشجویان دوره­های کارشناسی ناپیوسته روزهای پنج شنبه و جمعه تشکیل می­شود که در صورت نیاز زبه زمان بیشتر، بعدازظهرهای چهارشنبه نیز به آن اضافه می­گردد. روزهای تشکیل کلاس­های دوره کارشناسی ارشد توسط گروه آموزشی رشته مورد نظر  اعلام می­شود.

 

4)سئوال: در هر ترم( نیمسال تحصیلی) چند واحد می­توانیم انتخاب نمائیم.

پاسخ: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پردیس­ها و دانشگاه، در ترم اول برای کلیه دانشجویان پذیرفته شده انتخاب واحد توسط آموزش پردیس صورت می­گیرد. در ترم­های بعد دانشجویان می­توانند حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی را انتخاب نمایند. دانشجویان مشروطی فقط تا 14 واحد و دانشجویانی که معدل بالای 17 دارند در صورت ارائه درس بیشتر در پردیس، می­توانند تا 24 واحد درسی را انتخاب نمایند. اگر در ترم آخر، دانشجویی برای فارغ التحصیلی 24 واحد باقیمانده داشته باشد بدون توجه به معدل می­تواند 24 واحد درسی اخذ نماید.

 

5) سئوال: در صورتی­که دانشجو تعداد واحد مجاز را رعایت نکرده باشد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

پاسخ: عدم رعایت سقف مجاز منجر به حذف واحد مازاد از انتهای برگ واحد دانشجو می­گردد و آموزش پردیس موظف به اجرای آن می­باشد. در سامانه گلستان این موضوع کنترل می­گردد. ( ممکن است به لحاظ همکاری کاربر سامانه آموزش، نظردانشجو در مورد حذف درس­ها پرسیده شود، در غیر این­ صورت قانون، همان مورد فوق می­باشد).

 

6) سئوال: حداکثر واحد انتخابی برای ترم تابستان چند واحد است؟

پاسخ: در ترم تابستان حداکثر تعداد واحد انتخابی چه در پردیس و چه به  صورت میهمان 6 واحد می باشد. در صورت کسب مجوزهای لازم از وزرات علوم، ممکن است تعداد واحدهای ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان به 8 یا 10 واحد افزایش یابد).

 

7) سئوال: در صورتی­که دانشجویی پیش­نیاز یک درس را رعایت نکرده باشد،چه اتفاقی می­افتد؟

پاسخ: دانشجو ملزم به رعایت پیش­نیازهای اعلام شده می باشد، به هر علت عدم رعایت پیش­نیاز به منزله حذف درس پس­نیاز می­باشد. در صورت عدم رعایت­پیش نیاز در هر زمان که مشخص شود، درس پس­نیاز حذف خواهد شد.

 

8) سئوال: آیا حضور در کلاس­های درسی الزامی است؟

پاسخ: بله، حضور دانشجو در تمام جلسات درس دوره­های حضوری (دروس نظری، عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و بخشی از کارورزی و کارنمای معلمی) الزامی است.

 

9)سئوال: چه زمانی ممکن است به علت غیبت، نمره دانشجو صفر شده یا درسش حذف شود؟

پاسخ: اگر دانشجو در درسی بیش از     جلسات تشکیل شده غیبت نماید یا در جلسه امتحان پایان نیمسالِ آن درس، غیبت نماید، چنانچه غیبت دانشجو به تشخیص شورای آموزشی پردیس غیر موجه تشخیص داده شود، نمره آن درس صفر و در صورت تشخیص موجه، آن درس حذف می شود.

 

10) سئوال: اگر دانشجویی درس پیش­نیاز را انتخاب و از آن نمره مردودی بگیرد آیا می­تواند درس پس­نیاز را اخذ نماید؟

پاسخ: اگر دانشجویی درس پیش­نیاز را انتخاب و از آن نمره مردودی بگیرد،  با اخذ مجوز از شورای آموزشی،    می­تواند با هم نیاز کردن دروس پیش­نیاز و پس­نیاز آن­ها را باهم در یک ترم  انتخاب کرده و امتحان دهد.

درصورت عدم قبولی در درس پیش­نیاز، دانشجو موظف است، فقط همان درس مردودی را بلافاصله در ترم­های بعدی انتخاب و تکرار نماید و نیازی به انتخاب درس پس­نیاز که از آن نمره قبولی گرفته نیست.

*در مواردی که دانشجو درس تطبیقی پس­نیاز داشته باشد که هنوز پیش­نیاز را نگذرانده است عدم رعایت پیش­نیاز بلامانع است.

 

11) سئوال: در صورتی­که دانشجو در یک درس اختیاری نمره مردودی بگیرد آیا می­تواند درس اختیاری دیگری اخذ نماید؟

پاسخ: در صورتی­که دانشجو در یک درس اختیاری نمره مردودی بگیرد، می­تواند از جدول دروس اختیاری درس دیگری را که پردیس ارائه نموده است انتخاب و بگذراند با این حال نمره مردودی آن درس، در میانگین ترم و کل، مطابق مقررات محاسبه می­گردد.

 

12) سئوال: حذف اضطراری در چه زمانی انجام می­شود وچه شرایطی باید رعایت شود؟

پاسخ: در صورت اضطرار، دانشجو می­تواند در زمان تعیین شده در تقویم آموزشی نیمسال دانشگاه، یک یا چند درس از درس­های انتخابی را حذف نماید، مشروط به این­که واحدهای باقی مانده از حد نصاب تعیین شده کمتر نشود در غیراینصورت کل نیمسال حذف خواهد شد.

در صورت حذف نیمسال تحصیلی مرخصی تحصیلی صادر می­شود.

 

13) سئوال: دانشجویان تا چند نیمسال می­توانند از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند؟

پاسخ: دانشجو می­تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده نماید.

 

14) سئوال: معدل دانشجو در هر نیمسال به چه صورت محاسبه می­شود؟

پاسخ: در پایان هر نیمسال تحصیلی میانگین نمره­های دانشجویان در آن نیمسال به نام معدل ترم در کارنامه­ی همان نیمسال، ثبت می­شود، و میانگین نمره­های کلیه درس­های گذرانده شده از اول دوره تحصیلی دانشجو تا پایان نیمسال تحصیلی جدید به نام معدل تا این ترم محاسبه و در کارنامه وی ثبت می­شود.

برای محاسبه میانگین نیمسال، تعداد واحدهای هر درس اخذ شده در آن نیمسال تحصیلی در نمره آن درس ضرب و مجموع حاصل ضرب­ها بر تعداد واحدهای اخذ شده در آن نیمسال تقسیم می­گردد.

برای محاسبه معدل یا میانگین کل، تعداد واحد هر درس گذرانده شده تا پایان آخرین نیمسال تحصیلی درنمره آن درس ضرب و  مجموع حاصل ضرب ها بر تعداد کل واحدهای گذرانده شده تا پایان آخرین نیمسال تقسیم   می­شود.

نمره درس­های ترم تابستان و نمره درس­های معرفی به استاد در محاسبه میانگین کل دانشجو محاسبه می­شود.

 

15)سئوال: نمره درس افتاده در معدل یا میانگین کل تاثیر گذار هست یا خیر؟

پاسخ: اگر دانشجو یک یا چند درس که قبلا در آن­ها نمره قبولی نگرفته است را بگذراند، در صورتی­که نمره قبولی آن درس 14 باشد نمره افتاده قبلی در معدل کل وی بی تاثیر خواهد بود و در صورتی­که نمره قبولی وی کمتر از 14 باشد نمره افتاده درس قبلی هم در محاسبه معدل کل تاثیر گذار خواهد بود.

 

16) سئوال: دانشجوی مشروطی به چه دانشجویی اطلاق می­شود؟

پاسخ: اگر میانگین(معدل) دانشجویی در یک نیمسال کمتر از 12 باشد وضعیت دانشجو در همان ترم به دانشجوی مشروطی تبدیل می­شود. دانشجوی مشروط حق انتخاب بیش از 14 واحد درسی را ندارد.

ترم تابستان مشمول مشروطی نمی­باشد.

 

17) سئوال: امکان تطبیق واحد برای دانشجویانی که قبلا دروسی را در برخی از دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی گذرانده­اند، وجود دارد؟ شروط تطبیق دروس چیست؟

پاسخ: دانشجو بعد از پذیرش در اولین فرصت موظف به ارایه ریزنمره­های تایید شده خود از دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم به آموزش می­باشد. محتوای آموزشی درس­های گذرانده شده قبلی با محتوای واحدهای مشابه در دانشگاه فرهنگیان باید مطابقت داشته باشد که تشخیص آن به عهده گروه های آموزشی پردیس­ها می­باشد. نمرات اخذ شده در  دانشگاه­های دولتی روزانه مورد بررسی قرار می­گیرد.

 

 

18) سئوال:  آزمون معرفی به استاد چیست؟ چه زمانی و به چه صورت انجام می­پذیرد؟

پاسخ: در صورتی­که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها یک یا دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می­تواند آن دروس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. برای مقطع کارشناسی ارشد تنها یک درس به صورت معرفی به استاد قابل ارائه می باشد.

دروس عملی، آزمایشگاهی، کارگاهی و کارورزی قابل اریه به صورت معرفی به استاد نمی­باشند.

چنانچه دانشجویی بیش از دو عنوان درسی داشته باشد و در معرفی به استاد شرکت نماید دروس مورد نظر حذف خواهد شد.

در صورتی­که دانشجو دو درس معرفی به استاد داشته باشد و در یکی از دروس نمره قبولی گرفته و در دیگری نتواند نمره قبولی بگیرد، نمره درس قبول شده هم در سامانه ثبت نمی­گردد.

 

19) سئوال: شرایط انتقال در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

پاسخ: با توجه شیوه نامه میهمانی انتقال دانشجو فقط با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان مجاز می­باشد.

 

20) سئوال: شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

پاسخ: طبق دستورالعمل­های صادره امکان تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

 

21) سئوال: آیا با مدارک تحصیلی دانشگاه فرهنگیان می­توان ادامه تحصیل داد؟ چه شرایطی دارد؟

پاسخ: دانش­آموختگان دانشگاه فرهنگیان تعهد خدمتی دارند و بعد از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک در مدارس یا ادارات تابعه آموزش و پرورش مشغول به خدمت می­شوند. بنابراین تحصیل آنان در دانشگاه­های پیام نور و دانشگاه آزاد در غیر ساعات کاری با رعایت سایر ضوابط و خواست خود دانشجو می­تواند صورت گیرد. تحصیل در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی دیگر منوط به موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت و دادن تعهد محضری جداگانه ای می­باشد. تحصیل در دانشگاه فرهنگیان منوط به موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان محل خدمت و دادن تعهد محضری جداگانه و داشتن سه سال سابقه خدمت می­باشد.

 

22) سئوال: آیا در دانشگاه فرهنگیان، مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، در تمامی رشته ها دایر است؟

پاسخ: خیر در حال حاضر در تمامی رشته­ها دایر نمی­باشد. در برخی پردیس­ها یک یا تعدادی از رشته­های کارشناسی ارشد دایر می­ باشد.

 

23) سئوال: آیا برنامه های درسی و سرفصل دروس مطابق با سرفصل وزارت علوم تحقیقات و فناوری است؟

پاسخ: بلی. تمامی سرفصل­ها مطابق با سرفصل وزارت علوم تحقیقات و فناوری می­باشد.

 

24) سئوال: از زمان و مکان برگزاری آزمون­های پایان نیمسال دانشگاه، چگونه مطلع ­شویم؟

پاسخ: تاریخ، ساعت و مکان برگزاری آزمون در سامانه گلستان و پروفایل دانشجو قابل مشاهده است.

دانشجو مطابق تقویم اجرایی دانشگاه قبل از امتحانات باید ارزیابی اساتید را در سامانه گلستان انجام داده و بعد از اتمام ارزشیابی نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه از سامانه اقدام نماید. در کارت ورود به جلسه نیز، تاریخ، ساعت و مکان برگزاری امتحان مشخص است.

دانشجو باید در زمان مقرر در جلسه آزمون حضور یافته و ضمن پاسخ به سئوالات لیست شرکت در جلسه را امضاء نماید.  

برای ورود به جلسه امتحان همراه داشتن کارت دانشجویی و کارت ورود به جلسه الزامی است و از ورود دانشجویانی که تاخیر داشته باشند جلوگیری می­شود.

 

25) سئوال: حد نصاب نمره قبولی برای دروس مختلف دوره­های کارشناسی و کارشناسی ارشد چند است؟ آیا نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می­گردد؟

پاسخ: برای دوره­های کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) حد نصاب نمره قبولی به جزء دروسی که متعاقبا ذکر می شود 10 می­باشد. حد نصاب نمره قبولی در دروس کارورزی و کارنمای معلمی 14 می­باشد و حد نصاب نمره قبولی دروس کارشناسی ارشد به جز پایان نامه 12 می­باشد.

 

26) سئوال: حداکثر و حداقل تعداد واحد مجاز برای انتخاب دانشجو چند واحد است؟

پاسخ: دانشجوی کارشناسی در هر نیمسال تحصیلی می­تواند حداقل 12 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و چنانچه معدل ترم قبل دانشجو بالاتر از 17 باشد می­تواند تا 24 واحد اخذ نماید. تعداد واحدهای دوره تابستان  6 می­باشد که با اخذ مجوز از وزارت علوم تا 8 یا 10 واحد برای دانشگاه فرهنگیان مجاز می­گردد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل 8 و حداکثر 14 واحد درسی را می­توانند انتخاب نمایند. واحدهای جبرانی ارایه شده توسط گروه آموزشی به حداکثر واحدها اضافه می­شود.

 

27) سئوال:  برای اینکه در طول نیمسال تحصیلی با مشکل عدم رعایت پیش­نیاز یا کسری واحدهای ارایه شده مواجه نشویم چه کارهایی باید انجام دهیم؟

پاسخ: هر درس برای هر گروه درسی فقط یک بار در طول دوره تحصیلی ارایه می­شود و در صورتی­که دانشجو در یکی از دروس آن رشته افتاده باشد و یا آن درس را اخذ نکرده باشد و ورودی سال بعد هم در آن رشته وجود نداشته باشد آن درس در پردیس­ دیگر ارایه نمی­گردد و در صورت پیش­نیاز بودن دروس پس­نیاز را هم نمی­تواند اخذ نماید. بنابراین دانشجو حتی المقدور باید طبق لیست ارایه دروسِ تهیه شده برای گروه­های درسی نسبت به اخذ واحد در گروه خود اقدام نمود.

 

28) سئوال: تعداد ساعات دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاهی و کارورزی چند ساعت بر حسب واحد می­باشد؟

پاسخ: دروس نظری 16 ساعت، دروس عملی و  آزمایشگاهی 32ساعت، دروس کارگاهی 48 ساعت و کارورزی 64 ساعت.

 

29) سئوال: تعداد واحدهای مصوب  رشته­های کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان چه تعداد می­باشد؟

پاسخ: برای رشته­های مختلف، متفاوت است. رشته­های آموزش ابتدایی، الهیات، تاریخ، زبان انگلیسی، شیمی، فیزیک، راهنمایی و مشاوره، ریاضی، کودکان استثنایی و علوم اجتماعی 150 واحد، برای رشته زبان و ادبیات عرب 145 واحد و برای رشته زبان و ادبیات فارسی 149 واحد می­باشد.

علاوه بر رعایت 150 واحد گذرانده برای فارغ التحصیلی لازم است حداقل تعداد واحدهای تعیین شده در بخشهای مختلفِ تربیتی، تخصصی، انتخابی، اختیاری، تعلیم و تربیت اسلامی، و عمومی، مطابق با رشته خود را رعایت کنند.

 

30) سئوال: حداقل میانگین نمره کل، جهت دانش آموختگی چند است؟

پاسخ: میانگین کل، جهت دانش آموختگی نمره 12 می­باشد.

 

31) سئوال: تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو چه تاریخی ثبت می­گردد؟

پاسخ: تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو روزی است که آخرین نمره قطعی درس دانشجو در سامانه گلستان ثبت شود و در مورد دانشجویان کارشناسی ارشدی که پایان­نامه دارند روزی که با موفقیت دفاعیه خود را به پایان برسانند می­باشد.

 

32)سئوال: شرایط و مراحل صدور دانشنامه (گواهی موقت قبولی) چگونه است؟

پاسخ: الف. گذراندن کلیه دروس مطابق سرفصل رشته، توسط دانشجو  و دفاع از پایان­نامه توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد شیوه پژوهشی

ب. مراجعه به کارشناس آموزش پردیس محل تحصیل جهت بررسی امور آموزشی و تکمیل مدارک پرونده دانش­آموختگی     ج. انجام تسویه مالی     د. انجام تسویه اداری و اخذ تاییدیه­های لازم

ه. صدور دانشنامه (گواهی موقت قبولی) توسط کارشناس دانش آموختگان و اخذ تایید های مربوطه

 

33) سئوال: دانشجوی ترم آخر که کلیه دروس خود را گذرانده است چه موقع برای انجام امورفارغ التحصیلی و تسویه حساب با پردیس می تواند مراجعه نماید؟

پاسخ: رویت عبارت فارغ التحصیل در جلوی آخرین وضعیت در قسمت اطلاعات جامع دانشجو  در سامانه گلستان به منزله پایان دوره تحصیلی دانشجو بوده و در این صورت وی می­تواند با مراجعه به کارشناس دانش آموختگان، امور فارغ التحصیلی و تسویه خود را پی­گیری نماید.

صدور دانشنامه دانشجویان میهمان در پردیس مبداء صورت می­گیرد و این قبیل دانشجویان باید برگه تسویه از پردیسی که در آن میهمان بوده­اند را به پردیس مبداء ارابه دهند.

34) سئوال: منظور از دروس تحت نظر یعنی چه؟در چه صورتی دانشجو می­تواند از این گزینه استفاده کند؟

پاسخ: در صورتی­که تعداد دانشجویان برای تشکیل کلاس کمتر از 10 نفر باشد و آن کد رشته درس یا درس­ها، در هیچ کدام از رشته­ها و گروهای درسی پردیس در آن نیمسال ارائه نشده باشد آن درس به صورت تحت نظر به دانشجویان ترم آخر ارایه می­شود.

تعداد جلسات لازم برای کلاس­های تحت نظر برای دروس تخصصی 7 جلسه (6 جلسه درس و یک جلسه امتحان) و برای دروس عمومی و ... 4 جلسه ( سه جلسه درس و یک جلسه امتحان) می­باشد.

35) سئوال: حذف و اضافه چه زمانی صورت می­گیرد و چه شرایطی دارد؟

پاسخ: حذف و اضافه فقط در زمان تعیین شده در تقویم اجرایی دانشگاه فرهنگیان  صورت می­گیرد دانشجو       با رعایت تعداد واحدهای مجاز در آن نیمسال، در صورت نیاز می­تواند 2 درس را حذف و 3 درس را اضافه نماید.

 

36) سئوال: آیا امکان اعتراض به نمره یا نمرات پایان نیمسال وجود دارد؟ چگونه و چه زمانی؟

پاسخ: 3 روز یا 72 ساعت پس از اعلام نمرات پایان نیمسال اول یا دوم، توسط استاد. این زمان برای ترم تابستان یک روز یا 24 ساعت می­باشد. دانشجو در صورت احساس مغایرت نمره پایانی خود با نمره درج شده می­تواند اعتراض خود را در سامانه گلستان ثبت نماید تا استاد نسبت به بررسی مجدد آن و اعلام در سامانه گلستان اقدام نماید. با توجه به مشکلات احتمالی که ممکن است رخ دهد به دانشجویان توصیه می­شود اعتراض خود را در همان روز یا ساعات اولیه ثبت نمایند.

37) سئوال: آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، می توانند از وام دانشجویی استفاده نمایند؟

پاسخ: بلی؛ دانشجویان می­توانند با داشتن شرایط مندرج در شیوه­نامه وام دانشجویی مخصوص دانشگاه فرهنگیان و داشتن ضامن کارمند،  از انواع وام دانشجویی بهره­مند شوند.

 

38) سئوال: مدارک مورد نیاز برای وام  دانشجویی چیست؟

پاسخ:  وام گیرنده : اصل و تصویر شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی، کارنامه ترم قبل دانشجو با قید عبارت:دانشجوی مورد نظر دو ترم مشروطی نداشته است با مهر و امضای معاون آموزشی پردیس.                 

ضامن : اصل و تصویر شناسنامه ، کارت ملی ، فیش حقوقی ، حکم کارگزینی.

ارائه سند تعهد محضری الزامی است. (در شهر خود هم می­توانید تعهد محضری را تهیه نمائید).

ارائه فاکتور معتبر به مقدار مبلغ وام یا بیشتر از آن ضروری است.

 

39) سئوال: چند نیمسال وام به دانشجویان پرداخت می شود؟

پاسخ: عنوان وام­­ها متفاوت است. برای هر نیمسال دانشجو می­تواند تقاضای وام ضروری نماید که مبلغ آن فعلا 000/000/6 میلیون ریال می­باشد. بنابراین دانشجو می­تواند در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر 8 نوبت و در دوره کارشناسی ارشد حداکثر 4 نوبت تقاضای وام ضروری داشته باشد.

 

40)سئوال: آیا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیمه حوادث دارند؟

پاسخ: دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان( معمولا ابتدای مهرِ سال پذیرفته شدن) بیمه حوادث       می­شوند و این بیمه­نامه هر سال تا پایان دوره تحصیل تمدید می­شود. دانشجویان می­توانند از مزایای آن مطابق مفاد مندرج در قرارداد بیمه­نامه حوادث در صورت نیاز بهره­مند شوند. برای این منظور دانشجوی ذینفع باید فاکتور معتبر تایید شده توسط پزشک و بیمارستان برای حادثه پیش آمده (در هر جا یا هر مکان) را به واحد امور دانشجویی ارایه داده و تقاضای دریافت خسارت نماید.

 

41) سئوال : در صورت گم شدن کارت دانشجویی چه کار باید بکنیم؟

پاسخ: دانشجویان باید در حفظ کارت دانشجویی اهتمام لازم را داشته باشند چرا که بسیاری از امورات دانشجویی با داشتن کارت دانشجویی مقدور است و در پایان دوران تحصیل هم برای فارغ التحصیلی و انجام تسویه این کارت توسط پردیس ها اخذ خواهد شد. در صورت گم شدن کارت، دانشجو باید اطلاعیه مفقود شدن کارت دانشجویی خود را در یکی از جراید کثیرالانتشار چاپ نموده و یک نسخه از آن را به امور دانشجویی تحویل داده و تقاضای کارت المثنی نماید. کارت المثنی با دریافت وجه مجددا صادر خواهد شد.

 

42) سئوال:  شرایط میهمان شدن در دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

پاسخ: میهمان شدن دانشجو به شرط بودن رشته مورد نظر در پردیس مقصد و ترجیحا با سال ورود مشابه و با موافقت پردیس­های مبداء و مقصد انجام می­پذیرد. برای این منظور دانشجو باید در مهلت اعلام شده درخواست خود را در سامانه گلستان ثبت نماید تا مراحل اداری آن انجام گرفته و دانشجو از نتیجه آن مطلع شود. دانشجو با شرایط خاصی که در شیوه نامه میهمانی آمده می­تواند تقاضای میهمان دائم یا موقت نماید.

 دانشجو می­تواند با موافقت یکی از دانشگاه­های دولتی روزانه، آن درس را به صورت میهمان تک درس در آن دانشگاه بگذراند.