بررسی آخرین شیوه نامه های درس کارورزی در نشست تخصصی مدرسان دانشگاه فرهنگیان همدان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان همدان، مدرسان درس کارورزی در نشستی تخصصی که روز سه شنبه 09/07/98 در سالن ملاصدرا واقع در ساختمان مدیریت امور پردیس های استان برگزار شد؛ علاوه بر تبادل تجربه، آخرین شیوه نامه ها و دستور العمل های موجود، بررسی و مرور شد.
دکترعلی نجفی سرپرست استان ضمن تبریک و تسلیت ایام، به محتوای مطرح شده در اجلاس مدیران استان ها اشاره و یادآور شد: اهتمام لازم به درس کارورزی و تحقق خواسته هایی که بر مبنای افق 1404 تدوین شده و همچنین سند تحول بنیادین، ضروری و قابل تامل است. ایشان درس کارورزی را حلقه ی اتصال اساتید راهنما، معلمان همکار و دانشجو معلمان در محیط واقعی مدرسه برشمرد و اظهار داشت: رسیدن به حیات طیبه که هدف نهایی در بحث مهارت های معلمی است؛ در سند مورد توجه است و ما باید بتوانیم آن را با بهره مندی و توجه به فناوری های روز محقق کنیم. تهیه و ارائه گزارش پایان کارورزی و اهمیت آن پایان بخش سخنان ایشان بود.
علی جلالوندیان معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس شهید مقصودی همدان نیز در سخنانی، ضمن قدردانی از زحمات مدرسان، مدیران و معلمان همکار در طرح کارورزی، سرکشی به مدارس، جمع آوری گزارشات، توجیه دانشجو معلم در ابتدا و آغاز درس کارورزی، توجه به حضور و غیاب دانشجو معلمان، برقراری ارتباط موثر بین دانشجو، استاد و معلم راهنما، بهره مندی از اساتید با تجربه و با دانش را جز نکات ضروری و قابل تامل بر شمرد و بر آن تاکید کرد.
سپهری نماینده مدرسین نیز برای دانشگاه فرهنگیان سه راس برشمرد و استاد راهنما، معلم راهنما و دانشجو معلم را رئوس آن نامید. وی چهار مسئله ی اساسی در درس کارورزی را ایجاد فرصت مناسب برای فعالیت دانشجو، ارتباط منطقی بین دروسی که دانشجو مطالعه کرده، فرصتی برای تمرین معلمی و فرصت برای ارزیابی نهایی از عملکرد دانشگاه فرهنگیان در پایان تحصیل را مد نظر قرار داد و گفت: چنانچه بخواهیم برای این درس چالش هایی عنوان کنیم؛ از سهم مدرس و معلم راهنما، چالش همکاری و چالش آموزشی می توانیم نان ببریم که عمده مشکلات هستند و باید راهکار لازم را برای خروج از آن را به کار ببندیم.
در ادامه ی جلسه ذوالقدر نسب از اعضای هیات علمی نیز توضیحات مبسوطی ارائه و بین حاضرین تبادل تجربه انجام گرفت.