دکتر علیرضا علی صوفی در جمع مهارت آموزان ماده 28 عنوان کرد:
تفکر یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت است
در نشست توجیهی مهارت آموزان ماده 28 که روز دوشنبه 09/05/96 به منظور برطرف شدن نقاط ابهام این عزیزان تشکیل شده بود؛ دکتر علیرضا علی صوفی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان همدان طی سخنانی، ضمن خیر مقدم و تشکر از توجه فراگیران به حضور منظم در کلاس های آموزشی، با نگاهی اجمالی، جایگاه حرفه ای معلم و نقش انسان ساز آن را مورد توجه قرار داده و افزودند: دانشگاه فرهنگیان و نقش معلم را می توان زیربنایی قلمداد کرد، زیرا سلسله جنبان تعلیم و تربیت و نظام علمی به شمار می روند و نظام تعلیم و تربیت ما در واقع به رغم آموزه های دینی و ذخایر ملی و پیشرفت های خوبی که داشته، با خلا تفکر مواجه است که امیدواریم شما نومعلمان عزیز این موضوع را در کانون توجه خود قرار دهید. ایشان با اشاره به این که بسیاری از پیشرفت ها و ابداعات بشری با کاربست تعقل و تفکر محقق شده، یاد آور شد: تفکر یکی از ارکان اساسی تعلیم و تربیت است و وظیفه معلم، نشر و تبیین تفکر خلاق و منطقی در دانش آموز است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان همدان آموزش مبتنی بر محفوظات را زمانی که با تفکر و روحیه ی پرسش و پرسشگری همراه شود را، از اصول اساسی معلمی خواند و افزود: این فرصت اندک پیش رو را جهت رشد شایستگی های خود به کار ببندید و از آن به عنوان نیاز یک معلم جهت حضور در کلاس بهره ببرید و بر علم و مهارت خود بیافزایید.
توزیع بروشور اصلح، پرسش و پاسخ پیرامون برنامه درسی، زمان بندی کلاس ها و نحوه ی برگزاری آزمون جامع از موارد دیگری بود که در این جلسه در مورد آن صحبت شد.